Άρθρο 1 Πεδίο εφαρμογής
Ο παρών Κανονισμός ρυθμίζει όλα τα θέματα σχετικά με τις διαδικασίες διαβούλευσης, τη συμμετοχή φορέων και πολιτών σε αυτή, καθώς και την παρουσίαση των πορισμάτων της διαβούλευσης στο αρμόδιο όργανο του δήμου.
Άρθρο 2 Σκοπός των διαβουλεύσεων
Η διαβούλευση έχει ως σκοπό να δώσει την δυνατότητα στα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης να εκφράσουν τις απόψεις τους επί συγκεκριμένων ζητημάτων και μέτρων έτσι ώστε, ιδίως, η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης να διαμορφώσει ολοκληρωμένη άποψη για θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της.

Η διατύπωση γνώμης από τη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης δεν αποκλείει την παράλληλη ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση με τους πολίτες, μέσω διαδικτύου. Οι προτάσεις της ηλεκτρονικής διαβούλευσης συγκεντρώνονται και συστηματοποιούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και παρουσιάζονται από τον πρόεδρο της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης κατά την αντίστοιχη συνεδρίασή της.

Άρθρο 3 Γενικές αρχές

Η διαβούλευση διενεργείται σύμφωνα με τις αρχές τις διαφάνειας, της αμεροληψίας της αντικειμενικότητας και της ίσης μεταχείρισης.

Η  διατύπωση  του  κειμένου της διαβούλευσης γίνεται  με τρόπο  σαφή, κατανοητό και ορισμένο ως προς τον καθορισμό των ενδιαφερομένων και άμεσα επηρεαζόμενων, από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, μερών.

Η διαβούλευση διεξάγεται κατά τέτοιον τρόπο ώστε τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης να μπορούν να ενημερωθούν ως προς τη διενέργεια, το σκοπό, την έναρξη και τη διάρκεια αυτής.

Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης διατυπώνει τη γνώμη της μετά από τη σχετική συζήτηση ενώ στην εισήγησή της προς το Δημοτικό Συμβούλιο αναγράφονται όλες οι γνώμες που διατυπώνονται στη δημόσια διαβούλευση.

Σε κάθε περίπτωση, το κείμενο της διαβούλευσης έχει χαρακτήρα γνωμοδότησης προς το Δημοτικό Συμβούλιο και συνεπώς δεν δεσμεύει το Δημοτικό Συμβούλιο ως προς το περιεχόμενο των αποφάσεων που πρόκειται να λάβει.

Άρθρο 4 Δομή και Περιεχόμενο των κειμένων των Δημοσίων Διαβουλεύσεων
  1. Τα κείμενα της δημόσιας διαβούλευσης δύναται να έχουν ενδεικτικά την παρακάτω δομή:
    1. συνοπτική παράθεση του θεματικού αντικειμένου της δημόσιας διαβούλευσης, 
    2. στοιχεία/κατευθυντήριες οδηγίες για την ακολουθούμενη διαδικασία, όπως πληροφορίες σχετικές με το που θα αποστέλλονται οι απαντήσεις, προθεσμία κατάθεσης απαντήσεων, τρόπο υποβολής απόψεων σύμφωνα με το άρθρο 5 και τυχόν περιορισμό ως προς την έκταση των απαντήσεων των μελών της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, 
    3. κυρίως κείμενο, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου και 
    4. παραρτήματα.
  2. Το κυρίως κείμενο της δημόσιας διαβούλευσης δύναται να περιέχει ιδίως: 
    1. ανάλυση του σχετικού νομικού πλαισίου, 
    2. περιγραφή ζητημάτων που αφορούν τους τομείς τοπικού ενδιαφέροντος ή/και προτεινόμενα μέτρα, 
    3. την ακολουθούμενη διεθνή πρακτική επί παρομοίου θέματος, 
    4. σχέδιο απόφασης που σκοπεύει να εκδώσει το Δημοτικό Συμβούλιο, 
    5. ειδικό ερωτηματολόγιο επί του οποίου οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να απαντήσουν και 
    6. εκτίμηση του κόστους και των ωφελειών της σκοπούμενης ρύθμισης ή μέτρου, μέσω σχετικών οικονομικών αναλύσεων.
Άρθρο 5 Υποβολή απόψεων στη δημόσια διαβούλευση
  1. Οι απόψεις των μελών της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης και της τυχόν ηλεκτρονικής διαβούλευσης υποβάλλονται στην Ελληνική γλώσσα.
  2. Στις συνεδριάσεις της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης καλούνται κατά περίπτωση και συμμετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου και εκπρόσωποι αρμόδιων κρατικών αρχών, των τοπικών οργανώσεων πολιτικών κομμάτων, καθώς και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων που εκπροσωπούνται στο δημοτικό συμβούλιο.
  3. Κατά τη συνεδρίαση της, η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης:
    1. Γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης του δήμου, το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου.
    2. Γνωμοδοτεί για θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος, που παραπέμπονται σε αυτή από το δημοτικό συμβούλιο ή τον δήμαρχο. 
    3. Εξετάζει τα τοπικά προβλήματα και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του δήμου και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση των προβλημάτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών. 
    4. Δύναται να διατυπώνει παρατηρήσεις επί του περιεχομένου των κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεων οι οποίες εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 79 του Κ.Δ.Κ..
Άρθρο 6 Σύσταση Επιμέρους Επιτροπών
Για την πιο καλή και ευέλικτη λειτουργία της επιτροπής συστήνονται επιμέρους θεματικές επιτροπές προκειμένου να εισάγονται τα θέματα πιο ολοκληρωμένα μέσω των εισηγήσεων των μελών αυτών των επιτροπών. Τα μέλη της επιτροπής διαβούλευσης συμμετέχουν σε όποια επιμέρους επιτροπή επιθυμούν, καταθέτοντας σχετική δήλωση στον πρόεδρο της επιτροπής διαβούλευσης. Η διαδικασία ψηφοφορίας για κάθε θέμα, θα γίνεται από όλα τα μέλη της επιτροπής διαβούλευσης.
Άρθρο 7 Διαδικασία Δημόσιας Διαβούλευσης

Η διαδικασία των διαβουλεύσεων γίνεται σε δημόσια συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις (3) μήνες για θέματα που εισάγονται προς συζήτηση κατόπιν πρόσκλησης του προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης η οποία κοινοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο μέσο επτά (7) εργάσιμες ημέρες πριν τη συνεδρίαση και συνοδεύεται από εισήγηση επί των υπό συζήτηση θεμάτων.

Σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας, η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα, οπότε θεωρείται σε κάθε περίπτωση ότι υφίσταται απαρτία. Η γραμματειακή υποστήριξη της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης γίνεται από τις υπηρεσίες του δήμου και τηρούνται πρακτικά. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης διατυπώνει τη γνώμη της μετά από σχετική συζήτηση. Στην εισήγησή της αναγράφονται όλες οι γνώμες που διατυπώνονται.

Η διατύπωση γνώμης από τη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης δεν αποκλείει την παράλληλη ηλεκτρονική διαβούλευση με τους πολίτες, μέσω διαδικτύου. Οι προτάσεις της ηλεκτρονικής διαβούλευσης συγκεντρώνονται και συστηματοποιούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και παρουσιάζονται από τον πρόεδρο της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης κατά την αντίστοιχη συνεδρίασή της.

Άρθρο 8 Διάρκεια διεξαγωγής των διαβουλεύσεων
  1. Η διάρκεια κάθε ηλεκτρονικής δημόσιας διαβούλευσης είναι κατ’ αρχήν 10 μέρες.
  2. Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης δύναται να ορίσει μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικό διάστημα ως διάρκεια μιας δημόσιας διαβούλευσης, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν υπερβαίνει τους τρεις μήνες, λαμβάνοντας υπόψη, ιδίως:
    1. την τυχόν επείγουσα ανάγκη για τη λήψη μέτρων επί συγκεκριμένων ζητημάτων αναφορικά με τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, 
    2. την πολυπλοκότητα των θεμάτων που θίγονται στη δημόσια διαβούλευση, 
    3. την διενέργεια, προγενέστερα, διαβουλεύσεως για το ίδιο ή για ζήτημα σχετικό με το αντικείμενο της διαβούλευσης, 
    4. το συμβιβάσιμο με άλλες ταχθείσες προθεσμίες δράσης, 
    5. άλλες συνθήκες που επικρατούν κατά τη διενέργεια της δημόσιας διαβούλευσης και μπορούν να επηρεάσουν το χρόνο που απαιτείται από τους ενδιαφερόμενους φορείς για την αποστολή απαντήσεων  στην εν λόγω δημόσια διαβούλευση.
Άρθρο 9 Παράταση του χρόνου διενέργειας των διαβουλεύσεων
  1. Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης δύναται να παρατείνει τη διάρκεια  δημόσιας διαβούλευσης κατόπιν αιτημάτων των συμμετεχόντων σε αυτή, τα οποία υποβάλλονται στην Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, όπως ορίζεται στο κείμενο της διαβούλευσης, το αργότερο τρεις (3) εργάσιμες ημέρες πριν τη λήξη της ορισθείσας προθεσμίας αποστολής των σχετικών απαντήσεων.
  2. Η Απόφαση του Προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης για παράταση της διάρκειας δημόσιας διαβούλευσης, και ο ορισμός νέας προθεσμίας υποβολής γνωμών και απόψεων από τους ενδιαφερόμενους φορείς, ανακοινώνεται στο δικτυακό τόπο του Δήμου.
  3. Αιτήματα σχετικά με παράταση της διάρκειας δημόσιας διαβούλευσης, που υποβάλλονται εκπρόθεσμα δεν εξετάζονται από την Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης.
  4. Κατ’ εξαίρεση, σε περιπτώσεις επείγοντος, η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης με ανακοίνωση της, η οποία δημοσιεύεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 7 του παρόντος Κανονισμού, μπορεί να συντμήσει την ορισθείσα προθεσμία υποβολής των απαντήσεων.
Άρθρο 10 Διαγραφή μελών από την επιτροπή
Για την διασφάλιση της δυνατότητας ύπαρξης απαρτίας στις συνεδριάσεις, θα διαγράφεται από μέλος της επιτροπής όποιο μέλος απουσιάζει τρεις (3) συνεχόμενες φορές χωρίς προηγούμενη ενημέρωση-αιτιολόγηση στον πρόεδρο της επιτροπής.
Άρθρο 11 Αποτελέσματα Δημόσιας Διαβούλευσης
  1. Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης δημοσιεύει άμεσα μετά τη λήξη της διαβούλευσης, στην ιστοσελίδα του Δήμου, αυτούσιες τις διατυπωμένες γνώμες και απόψεις των συμμετεχόντων στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης εν όλω ή εν μέρει με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 10 του παρόντος Κανονισμού. Δεν δημοσιεύονται κείμενα με υβριστικό περιεχόμενο. 
  2. Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του Δήμου τα αποτελέσματα καθώς και τα συμπεράσματά της από τη διαβούλευση όπως αυτά προκύπτουν από τις διατυπωμένες γνώμες και απόψεις των συμμετεχόντων το αργότερο εντός εξήντα (60) ημερών από τη λήξη της δημόσιας διαβούλευσης.
  3. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμβουλευθούν στη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης ή να λάβουν αντίγραφα:
    1. μετά τη λήξη της διαβούλευσης των απόψεων των συμμετεχόντων, με την επιφύλαξη των άρθρων 6 και 10 του παρόντος Κανονισμού για την τήρηση εμπιστευτικότητας των υποβληθέντων στοιχείων, και των πρακτικών όσων διαβουλεύσεων διενεργήθηκαν με ημερίδα ή συνέδριο, λόγω επείγοντος, 
    2. της απόφασης- γνωμοδότησης της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης με τα αποτελέσματα της διενεργηθείσας διαβούλευσης
Άρθρο 12 Τήρηση εμπιστευτικότητας
  1. Οι γνώμες και απόψεις των μελών της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης και των λοιπών συμμετεχόντων κατά την διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης, είναι αυστηρά εμπιστευτικές, εφόσον έχουν χαρακτηρισθεί ως τέτοιες από τη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, ή συνάγεται τούτο σαφώς από τη φύση των περιεχόμενων στις γνώμες τους στοιχείων.
  2. Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης δεν αποκαλύπτει οποιαδήποτε πληροφορία που καλύπτεται από το επαγγελματικό   απόρρητο, υπό την επιφύλαξη της παραγράφου (3) του παρόντος άρθρου.
  3. Η υποχρέωση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης προς τήρηση εμπιστευτικότητας  δεν επηρεάζει την αρμοδιότητά της να προβαίνει σε  δημοσιοποίηση  πληροφοριών που  είναι αναγκαίες για την εκπλήρωση των καθηκόντων της ή εφόσον τούτο επιτάσσεται στο πλαίσιο ελέγχου που διενεργείται από ελληνικές ή κοινοτικές αρχές.
Άρθρο 13 Ματαίωση Δημόσιας Διαβούλευσης
Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης δύναται, με απόφασή της ανά πάσα στιγμή να ματαιώσει τη συνέχιση κάποιας δημόσιας διαβούλευσης, σε όποιο στάδιο και αν βρίσκεται, ιδίως αν περιέλθουν σε γνώση της νέα στοιχεία ή στοιχεία που δεν της είχαν γνωστοποιηθεί όταν αποφάσισε τη διεξαγωγή της.
Άρθρο 14 Τήρηση Αρχείου

Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης τηρεί έντυπα ή και ηλεκτρονικά αρχείο διαβουλεύσεων.

Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης τηρεί ηλεκτρονικά κεντρικό σημείο πληροφόρησης στο οποίο παρατίθενται  όλα  τα  κείμενα των δημοσίων διαβουλεύσεων, τα αποτελέσματα αυτών καθώς και τα συμπεράσματα της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης από  τις διαβουλεύσεις, με εξαίρεση τις πληροφορίες εμπιστευτικού χαρακτήρα.

Άρθρο 15 Έναρξη ισχύος
Η  ισχύς του παρόντος Κανονισμού αρχίζει από την ημερομηνία ψήφισής του από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Comments are closed.

Close Search Window